Nie jest prostą rzeczą motywowanie pracowników do pracy. Z pewnością, w jednych firmach wychodzi to lepiej, w innych gorzej. Jednak większość pracodawców zdaje sobie sprawę, że oddany pracownik to podstawa sukcesu. Jak zatem motywować pracowników? Obok standardowych narzędzi jakimi są premie i podwyżki, warto również spróbować innych metod ? są nimi na przykład szkolenia biznesowe. To rozwiązanie nie należy do najtańszych ? często zapłacić musimy nie tylko za samo uczestnictwo w kursie, ale również za dojazd czy nocleg ? szkolenia biznesowe nierzadko odbywają się w innym mieście, niż stacjonuje nasza firma. Warto zastanowić się razem z pracownikiem nad tym, jaka tematyka szkolenia biznesowego byłaby dla niego najbardziej interesująca. Oczywiście, musi być ona pokrewna z tym, czym zajmuje się dany pracownik w naszej firmie. Nie warto wysyłać księgowej na szkolenia biznesowe dotyczące sprzedaży czy negocjacji. Najczęściej na szkolenia biznesowe wybierają się pracownicy działów sprzedaży i marketingu.